Hyprobulksms

Monday, June 9, 2008

DOA-DOA DALAM SURAH SEMUT

1.Doa oleh NABI SULAIMAN A.S.

Dalam ayat 19:"Maka tersenyumlah Nabi Sulaiman mendengar kata-kata semut itu dan berdoa dengan berkata: Wahai Tuhanku, ilhamkanlah daku supaya tetap bersyukur akan nikmatMu yang Engkau kurniakan kepadaku dan kepada ibu bapaku dan supaya aku tetap mengerjakan amal soleh yang Engkau redai dan masukkanlah daku dengan limpah rahmatMu dalam kumpulan hamba-hambaMu yang soleh".


2.Doa oleh BALQIS

Dalam ayat 44:"(Setelah itu) dikatakan kepadanya: Dipersilakan masuk ke dalam istana ini. Maka ketika dia melihatnya, disangkanya halaman istana itu sebuah kolam air, serta dia pun menyingsingkan pakaian dari dua betisnya. Nabi Sulaiman berkata: Sebenarnya ini adalah sebuah istana yang diperbuat licin berkilat dari kaca. (Mendengar yang demikian), Balqis berdoa: Wahai Tuhanku, sesungguhnya aku telah menganiaya diri sendiri dan (sekarang aku menegaskan bahawa) aku berserah diri memeluk Islam bersama-sama Nabi Sulaiman, kepada Allah Tuhan sekalian alam".

FORMULA PENGIRAAN AYAT AL-QURAN BERDASARKAN ILHAM YANG DI KURNIAKAN ALLAH KEPADA SAYA:


19+44=63(Sila rujuk ke ayat 63)"Atau siapakah yang menunjukkan jalan kepada kamu dalam gelap-gelita darat dan laut dan yang menghantarkan angin sebagai pembawa berita yang menggembirakan sebelum kedatangan rahmatNya? Adakah sebarang tuhan yang lain bersama-sama Allah? Maha Tinggilah keadaan Allah dari apa yang mereka sekutukan denganNya."


63 di pecahkan kepada 2 angka menjadi 6+3=9 (sila rujuk ayat 9)"Wahai Musa, sesungguhnya Akulah Allah Yang Maha Kuasa, lagi Maha Bijaksana"

1+9=10(Sila rujuk ke ayat 10)"Dan (sekarang) campakkanlah tongkatmu. Maka apabila dia melihat tongkatnya itu (menjadi seekor ular besar) bergerak cepat tangkas, seolah-olah seekor ular kecil, berpalinglah dia melarikan diri dan tidak menoleh lagi. (Lalu dia diseru): Wahai Musa, janganlah takut, sesungguhnya Rasul-rasul itu semasa mengadapku (menerima wahyu), tidak sepatutnya merasa takut"

4+4=8(Sila rujuk ke ayat 8)"Maka apabila dia sampai ke tempat api itu, (kedengaran) dia diseru: Berkat yang melimpah-limpah kepada orang yang berada dekat api ini dan sesiapa yang ada (di daerah) sekelilingnya dan Maha Sucilah Allah Tuhan sekalian alam."

Di sini saya dapati,hasil pengiraan saya berdasarkan ayat yang mengandungi doa-doa dalam SURAH SEMUT membawa kita kepada kisah NABI MUSA..sekarang cuba lihat urutannya iaitu ayat 8,9,dan 10.

WALLAHUALAM.

2 comments:

KHAIRUL SHOBAH said...

dari mana dapat ilham macam ni?

Unknown said...

terima kasih,Saya sekeluarga ambil yg haq sahaja.Lain2 tiada.Dulu kini dan selamanya.